Laatste stageweek en verhuizen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nienke Godschalk - WaarBenJij.nu Laatste stageweek en verhuizen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nienke Godschalk - WaarBenJij.nu

Laatste stageweek en verhuizen

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

25 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen week had ik de laatste week stage op de Louis Braille school. Vrijdag heb ik dit afgesloten met een gezellige ochtend met de kinderen van mijn stageklas. We hebben allerlei spelletjes gedaan, dit vonden de kinderen geweldig. Maar wat ze toch wel het allerleukst vonden, was het wedstrijdje pitjes van de watermeloen zo ver mogelijk spugen. ‘Mag dat echt juf????’ De kinderen geloofden bijna niet dat ze dat echt mochten doen. Na een leuke ochtend was het tijd om afscheid te nemen. Dit kon natuurlijk niet zonder een paar dikke brasa’s (knuffels) van kinderen en leerkrachten. Ook kwamen er nog een aantal vragen van de kinderen. ‘Mag ik mee naar Nederland? Ik wil zo graag sneeuw zien’. ‘Juf wanneer komt u weer terug?’ ‘Juf hoeveel dagen blijf je dan in Nederland?’ Één van de kleuters had zijn juf horen vragen hoe lang ik in Suriname was geweest.
De laatste stagedag heb ik samen met Bibi afgesloten met een shiatsu massage bij de stichting voor blinden en slechtziende mensen. We werden gemasseerd door twee blinden, een bijzondere ervaring!

Verder zijn we natuurlijk weer naar de bioscoop geweest op dinsdag. Dit keer naar de Disneyfilm ‘Zootopia’. Geweldige film! We hebben dubbel gelegen van het lachen.
Ook was het een week waarin we heel veel uit eten zijn geweest. Iedereen had nog allerlei restaurants waar ze graag heen wilden. We zijn onder andere wezen eten bij ‘De Gadri’. Hier heb ik eindelijk de ‘BB met R’ gegeten (bruine bonen met rijst). Véééél lekkerder dan in Nederland!! Vrijdag ben ik met Jytte uit eten geweest, want als je elkaar al zoooo lang kent en vervolgens ook nog samen in Suriname zit, moet dat natuurlijk gevierd worden. Na het eten gingen we door naar de ‘Garden of Eden’ waar de rest ons al op zat te wachten om cocktails te drinken. Dit is een Thais restaurant, prachtig ingericht met een mooie tuin. We waren nogal onder de indruk, zelfs (of eigenlijk vooral) van de wc. Deze was namelijk nog groter dat onze kamer hier. Na de cocktail door naar tequila om daar de avond nog even voort te zetten.

Daarnaast kwam het bezoekje van Koen natuurlijk ook steeds dichterbij! De koffer was van zolder gehaald en stond klaar om ingepakt te worden. Natuurlijk moesten hier ook nog wat spullen voor mij in en wilde ik me even bemoeien met zijn koffer. Helaas kwam het hierbij nog totaal niet in me op om zelf ook mijn koffer in te pakken. Waarschijnlijk omdat ik nog niet naar huis zou gaan. Ik lag vrijdag aan het eind van de middag gezellig te kletsen in de hangmat toen ik dit ineens besefte, ‘Shit!! Ik moet ook mijn koffer inpakken’. Ik moest namelijk zaterdagochtend mijn kamer inleveren. Gauw even mijn kleren gewassen, die natuurlijk niet op tijd droog waren en dus maar even moesten blijven hangen.

Zaterdag was het dan zo ver, nadat ik 2 uur!!!! Op het vliegveld heb staan wachten, was hij dan eindelijk hier. ’s Avonds gelijk wezen eten bij één van de warungs op blauwgrond, Javaans eten.
Zondag zijn we naar de Javaanse markt geweest, veel leuker dan de centrale markt! Daarna naar Eva om afscheid te nemen:( En de rest van de middag lekker gezwommen en cocktails gedronken. ’s Avonds hebben we Indisch gegeten voor de laatste avond van Ariane, want zij vertrekt vandaag:( Tussendoor nog even langs huis geweest om mijn halve garderobe van de waslijn te halen.
Tijdens het fietsen heeft koen zijn eerste shock gehad. ‘Je moet hier stoppen en jij fietst gewoon door! Dalijk wordt je overreden, wil je dood ofzo!!’ Jep, ik ben helemaal gewend aan het verkeer hier.

Vandaag zijn we naar plantage en nature park peperpot geweest. Op de heenweg over de Wijdenboschebrug gefietst, wat eigenlijk niet mag, maar wel heel gaaf is;) Vervolgens natuurlijk eerst compleet de verkeerde kant op gefietst. Gelukkig hebben we wel een mooie route gefietst en van alles gezien. Dankzij Koen, voor wie alles nieuw is, zijn me weer allerlei prachtige dingen opgevallen die voor mij inmiddels doodnormaal zijn.

Deze blog heb ik geschreven vanaf de bank (!!) in ons appartement. Het is toch wel echt heerlijk om weer eens op een echte stoel of bank te zitten. Verder hebben we een supergrote keuken, met oven, zitten er geen kakkerlakken in de bestekla, hebben we een groot balkon, kan ik met schone voeten naar bed en komt er warm water uit douche! Koen is nogal verwonderd dat ik dat fijn vind en dat ik het hier koud kan hebben. 25 graden is toch ook niet zo veel? Ook heb ik gisterochtend voor het eens sinds eeuwen weer water uit een glas gedronken, Koen was iets minder onder de indruk als ik. Hij doet zijn best om weer een beetje een beschaafd meisje van me te maken hier. ‘Zou je niet eerst ff een bord pakken?’ Sommige dingen komen niet eens meer in me op. Wij gaan hier de komende twee weken nog even genieten van onze luxe en er staan een heleboel leuke dingen op de planning.

Inmiddels heb ik de opmerking 'oneeee niet zingen!!' ook ontvangen. Ik begin ons huisje aan de mozart al te missen :p

  • 26 April 2016 - 14:36

    Pa:

    Weer een hele leuke blog geschreven meid.
    Geniet er nog lekker van daar samen met koen.

  • 27 April 2016 - 14:37

    Caroline:

    Hoi Nienke en Koen
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben,Hier heeft het gesneeuwd en genageld ,dus 25 graden is best lekker,ik wil wel ruilen.
    Leuk om jullie avonturen te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 03 Maart 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 6726

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 31 December 2016

Suriname

Landen bezocht: