Heli heli heli helikopteeeer en regen regen regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nienke Godschalk - WaarBenJij.nu Heli heli heli helikopteeeer en regen regen regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nienke Godschalk - WaarBenJij.nu

Heli heli heli helikopteeeer en regen regen regen

Blijf op de hoogte en volg Nienke

19 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Laat ik maar gelijk beginnen met het hoogtepunt van deze week (letterlijk)! De helikopter! Hoe gaaf was dit zeg. Ik heb gewoon in een helikopter gezeten!! Alleen dit was al supergaaf om mee te maken. Vanaf mijn plekje voorin naast de piloot, lucky me, heb ik genoten van het prachtige uitzicht. Op facebook staan allerlei foto’s, het uploaden op deze site kan de wifi helaas niet aan. De piloot nam ruim de tijd voor onze vlucht en heeft ons allerlei mooie plekjes laten zien. Hij wist overal veel over te vertellen. Over de stad heen vliegen voelt een beetje gek, het is alsof je een legodorpje hebt gebouwd en dat aan het bekijken bent. Ook hebben we een poging gedaan om ons huis te vinden, maar helaas lieten mijn oriëntatie vermogen en richtingsgevoel het weer eens afweten. Je zou ook denken dat ik Paramaribo inmiddels op m’n duimpje ken, maar niets is minder waar helaas. Verder zijn we over een mooi natuurgebied en de zee gevlogen. De piloot maakte nog een duikvlucht de zee in, en raakte hierbij het water nét niet. Dit veroorzaakte toch wel een lichte hartverzakking. Verder zijn we over een bedevaartsoord voor hindoes gevlogen, erg mooi om te zien. Dit bedevaartsoord bevindt zich aan ‘de weg naar zee’, en ja zo heet deze straat echt. En natuurlijk hebben we naar de enthousiaste mensen gezwaaid:). Na 25 minuten maakte de piloot een mooie landing en zat het er weer op. We hebben er van genoten!

Verder heb ik natuurlijk ook weer de gewone dingen gedaan, zoals goedkoop naar de bios op dinsdag, Havana op donderdag en de hele week stage. Woensdag was het niet heel gemakkelijk om op stage te komen omdat het al de hele nacht en ochtend keihard regende. En dan ook écht keihard. Aangezien de straten blank stonden en je daardoor de gaten en hobbels niet meer kunt zien, was het te gevaarlijk om de fiets op te stappen. Met de taxi dan maar! Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan. De hele stad was in rep en roer. Een aantal taxichauffeurs had zich bedacht om met dat weer niet te gaan werken en de hele stad moest natuurlijk met de taxi. Na anderhalf uur taxi’s bellen, was er dan eindelijk één beschikbaar. De taxichauffeur heeft de hele stad met ons doorgereden aangezien we allevier ergens anders heen moesten, maar dit was geen probleem gelukkig. Helaas had ik toch een beetje een nat pak, het raam open doen bleek een slecht plan. Het regende niet in, maar er kwam een tegenligger die keihard door een plas reed. Al het water, hupsakee het raampje door. Sinds gisteren schijnt de zon gelukkig weer (afkloppen) en daar ben ik dan toch wel weer heel erg blij mee!

Verder hebben we vorige week nog gegeten bij een teppanyaki restaurant. Naast erg lekker, was dit heel leuk! We zaten aan een grote tafel met een bakplaat er op. De kok kwam voor ons koken aan tafel. Hij sloofde zich ontzettend uit en maakte er een spectaculaire show van.

Het weekend was heeeeel rustig, aangezien iedereen een trip ging doen die ik over twee weken ga doen. Zaterdagochtend de stad in met Nicole en omdat het zo warm was, ’s middags zwemmen bij Krasnopolsky. Beetje jammer dat het vijf minuten nadat we daar waren keihard ging regenen en dit een paar uur door ging, maar het was al heel fijn om weer eens op een échte stoel te zitten! Zondag heb ik de héle dag, ik geloof het zelf ook bijna niet, aan school gewerkt. Dit was dan ook wel heel hard nodig. Zondagavond was ik toch wel heel blij dat iedereen weer thuis kwam en de drukte terug was in huis. Nog iets dat weer wennen gaat worden in Nederland!

Gisteren hebben we een kookworkshop gehad van Jonathan. Een kok die ook vaak met ons mee gaat op trip. We hebben Surinaamse bami met kip, antroua en bakabana’s gemaakt, die erg goed gelukt waren! We hebben ondertussen goede gesprekken gehad en goede voornemens gemaakt voor elkaar aan de hand van de kaartjes van het spel openhartig. Het was weer eens een gezellig avondje:)

Liefs vanuit Suriname en tot de volgende keer maar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 03 Maart 2016
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 6711

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 31 December 2016

Suriname

Landen bezocht: