Time's flying! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nienke Godschalk - WaarBenJij.nu Time's flying! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nienke Godschalk - WaarBenJij.nu

Time's flying!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

14 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

De eerste stageweek in Paramaribo zit er al weer op! Ik heb al erg veel gezien, gedaan en geleerd. Ik loop stage bij een leerkracht die voor veel dingen open staat en aangeeft dat ze al veel van me heeft kunnen leren. Erg leuk dat ik niet alleen iets kom halen, maar ook iets kan brengen.
Verder ben ik begonnen met een groepsles in een lokale sportschool en zijn we woensdag naar een café geweest waar we meegedaan hebben met de karaoke. Dit leek meer een karaoke te zijn voor mensen die echt mooi kunnen zingen, dus of ze erg blij zijn met ons is de vraag.

Verder ben ik dit weekend met een groep huisgenoten op trip geweest naar Galibi. Dit is was erg mooi, bijzonder en een stuk avontuurlijker dan gepland.
We werden met een busje thuis opgehaald en zijn een stuk naar de kust gereden. Daar stond een bootje met bemanning klaar om ons naar Frans Guyana te varen. Aangekomen op Europees grondgebied begon het natuurlijk gelijk te regenen. We hebben rondgelopen over een erg leuke markt en zijn naar de gevangenis geweest, waar de Franse hun criminelen (waaronder Papillon) naartoe stuurden.
Daarna stapten we weer in de boot om naar Galibi te varen, dit duurde een uur en een kwartier. We waren nog niet lang onderweg en het begon ontzettend hard te regenen en te waaien, dit konden onze poncho's niet aan. Uiteindelijk zijn we veilig aangekomen op Galibi. Daar zijn we naar ons huisje gegaan om onze spullen weg te brengen. We kregen een rondleiding door het dorp Galibi. In dit dorp wonen mensen die afstammen van de indianen. Dankzij een hele goede gids, hebben we ontzettend veel over de geschiedenis geleerd.
's Avonds kwam het hoogtepunt van ons weekend. Om 21.00 stapten we weer in de boot, een beetje twijfelachtig omdat het nog steeds ontzettend slecht weer was en natuurlijk ook donker. We kwamen dichter bij de Atlantische Oceaan dus de zee was behoorlijk onstuimig. Na een dik half uur varen kwamen we bij het tweede strand, waar zeeschildpadden zouden zijn. Hier moesten we de boot uitspringen, die helaas niet helemaal aan kon meren bij het strand. Maar een nat pak hadden we toch al wel.
We hebben vier zeeschildpadden gezien van groottes tot 1,50 meter. Deze schildpadden kwamen aan land om eieren te leggen. Het was erg bijzonder om dit proces te zien. Omdat de schildpadden in een trans raken tijdens het eieren leggen, konden we er met onze neus bovenop staan.
De volgende dag vervolgden we onze rondleiding door Galibi en daarna zijn we weer met de boot naar huis te gaan. Gelukkig een veel rustigere reis:)
Vandaag ben ik alweer aan de tweede stageweek begonnen en er staat al vanalles op de planning voor de komende weken. De tijd vliegt echt voorbij hier!


  • 14 Maart 2016 - 20:35

    Pa:

    Waren leuke foto's en een heel mooi filmpje.

  • 20 Maart 2016 - 09:38

    Suzen:

    Hey Nienke, goed te horen en te volgen. Mooie ervaringen. Mooie foto's. Lfs van mij

  • 20 Maart 2016 - 15:54

    Tante Willy:

    He geweldig te horen[lezen] wat jij daar al allemaal meemaak en ziet, als ik dit lees zou ik best weer 20 willen zijn! pas wel goed op je zelf en geniet! Heel veel liefs en niet als een big mama terug komen hoor!
    liefs tante mientje
    van dit verhaaltje heb ik al wat geschreven maar ik geloof niet dat dat aan gekomen is

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 03 Maart 2016
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 6705

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 31 December 2016

Suriname

Landen bezocht: